Motivation

De som kommer långt här i livet är de som har motivationen. Då kan man ta sig hur långt som helst.

Jag har ett stort problem, jag har ingen motivation just nu och största delen av mina skolår. Det är frustrerande. Jag kan ta mig hur långt som helst, jag vet att jag är smart och smartare än många andra. Och det är ju korkat att slänga bort det dvs inte så smart. Men jag är medveten om det. Jag är medveten om allt jag gör när det kommer till skolan. Jag vet att mina betyg skulle vara enormt bättre om jag KOM I TID. När jag väl är på plats, och sätter mig in i arbetet, gör jag det bättre än många andra. Men jag har ingen motivation. Jag kan åstdakomma så mycket. Jag gick ner 10 kilo (nu låter det som jag var värsta valrossen, nono) för jag la ner arbete och tid i det. Hur många är det som har gått ner så mycket? Som har lyckats med det och inte bara pratat om vad dom vill göra åt det. Det bevisar att jag kan klara SÅ mycket mer än vad många kan, om jag bara fångar motivationen. Jag är bra på att hålla tal, prata, sjunga, skriva. Men jag skulle kunna göra allt det där, så mycket bättre, om jag hade motivationen. Och jag ska fan hitta den, jag ska bli så jävla motiverad och gå hur jävla långt som helst. För de som kallas "smarta" är de som är motiverade i skolarbetet. Jag ÄR smart, och med motivation kommer det bli en jävligt smarrig blandning.
Jag ska bevisa alla det de inte trodde om mig.


Jag har klarat av att stå och uppträda på scen framför massor av människor trots scenskräck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0