En ny trend i dagens samhälle

Jag har gjort en gammal upptäckt. Den är typ oldschool.

Med mig är det bara bra. Helt okej. Godkänt, inte MVG eller VG. Bara Godkänt, typ. Idag hade vi idrottsprov, det gick som tur bra! Puh! Duktig Sophie som pluggade igår! Imorgon är det fredag, det är någon fest i utkanten. Får se om jag pallar åka heeela vägen dit. Kanske drar till Elins chompis.

Men jag har tänkt på en sak. Det här med trend. Är det verkligen så att man är "inne" och cool om man diggar typ trendiga grejer? Som de senaste sminket, kläder, eller den där popartisten som bara är för bra! Nu för tiden känns det som man ska gilla helt outstanding things! Typ lite mer oldschool som ingen är upplyst om. När jag pratar oldschool menar jag kanske en jättegammal blues artist istället för Justin Timberlake or whatever you like! En författare som man aldrig har hört talas om istället för den gamla vanliga Stieg Larsson.
"Jaha den författaren har jag aldrig hört talas om!" "Va? Är du seriös?! Han var ju typ jättekänd för 1000 år sen!"
Samhället kräver numera att man också ska vara ett mästervärk utan smink. Det verkar inte som att det bara räcker att digga Kanye West, man måste älska hans morfar också! Det räcker inte att digga supermodellen Gisele Bundchen, för hon är för vanlig, hon är för känd. Alla vet om henne! Då är det inget speciellt med henne. HERREGUD. SLAPPNA AV OCH SKAKA RUMPAN TILL BRITTAN ISTÄLLET. Det är inget fel med det. Jag gillar mer old grejer, är inte så mycket för the new shit. Men det är jävligt irriterande att det ska vara någon jävla press på att man måste vara SO SPECIAL. När man väl vill shejka lite till det gamla vanliga Brittan, är det fel. Det jag vill säga är att det är okej att digga Brittan. Det är lugnt att digga Justin. Det är lugnt att digga Aguilera or whatever you want. It's cool.


 vs 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0