Känner mig poetisk på nattkvisten

Mitt inlägg som jag skrev igår kom aldrig upp tydligen! Irriterande. Men jag var i alla fall med Elin hemma hos mig. Vi kollade på The Hills och sedan drog jag till Sofia, med Sosso och Hanna och där det var chillkrök. Vi hade jätte kul, jag sov även hos Sofia sedan och sedan idag drog vi och fika med Elin. Det har blivit mycket fika den senaste tiden, imorgon ska jag fika med Ella och Sosso också tror jag, och så ska jag gå upp tidigt (inte så jätte för er men kl 10 är tidigt för mig.) Blev mycket och i dessa meningar...

Nattkvisten, jag vet inte ens om det finns något ord som heter nattkvist. Men genom att jag känner mig lite poetisk nu klockan två på natten byter jag ut kvällskvisten mot nattkvisten, hm. Nej men allstå jag förstår mig inte på människor, män, killar. Speciellt killar, jag tror ni är för barnsliga för oss tjejer. En tjej kan handskas med en man, men jag tror inte en kille kan handskas med en kvinna. Jag kan inte säga riktigt varför jag tycker det, men det låter... det låter sant, konstigt nog, eller helt logiskt nog. Men en sak som jag har lärt mig är... att när man som minst anar något, sker det. Det är lite läskigt, but true. Det låter ju lite som en kliché, men det är fan sant! Och en till sak, det är ofta folk, jag säger t ex "Men man tycker ju att det är dåligt när någon gör så". Men vi ska inte säga man! Jag har lärt mig att när vi säger så är det för att vi inte vill ha riktig kontakt med våra känslor. Byt ut man mot jag istället. "Men jag tycker ju att det är dåligt när någon gör så." Märker ni skillnaden? Var inte rädd att känna det du säger!

"Män är från Mars
Kvinnor är från Detroit, Michigan"
- Citat från In the land of Women (awsome film)

Btw, My blueberry nights var helt okej... Men lite seg...Så den får nog fyra toasters.
Det blev lite nattmössan snack i detta inlägget märkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0