Tränings tips

Åhhh orka, hemma, igen. Sjuk. Och jag som skulle träna med Amanda (Bobba) idag. Men vi får ta igen det imorgon eller någon annan dag, right Bobba?

Idag har jag inte gjort så mycket, as usal. This really sucks. Allstå jag hatar, hatar detta. Kollar på "mannen som talar med hundar". Önskar att jag kunde tala med mig själv. Just det kommer ni ihåg att jag hade börjat bli nyttig för ett tag sen? Jag är duktig, jag har gått ner fem kilo! Mitt mål är att väga 63 tills jul i alla fall. Jag har prövat att träna förut men har inte kunnat hålla mig från allt godis (det viktigaste är dock inte att gå ner i vikt, man ska må bra av det också och känna sig starkare inte svagare.) Jag höll mig i en vecka kanske, mitt rekord var typ två... men sedan sprack det!
Så jag tänkte göra en Blondinbella och ge lite tips:

- Sätt upp mål och delmål. Mitt är t ex att väga 63 kilo, men genom att se att jag hade gått ner 1 kilo gjorde mig bara med motiverad och det kändes som att jag hade lyckats. Och att jag orkade springa längre än vad jag orkade första veckan.

- Starta långsamt! Riktigt långsamt. T ex börja med att sluta äta godis i veckorna, sedan lite situps och armhävningar, tåhävningar. Och om du vill gå ner i vikt sluta äta kolhydrater helt, gör det långsamt ckså. Börja med ett mål om dagen utan kolhydrater. Sedan slutar du helt. Och sen lägger du på träning. Fast när du har nått din målvikt måste du börja lägga på kolhydrater igen för att hålla vikten och inte fortsätta gå ner, balsansera med träning.

- Anpassa dock kost till träning under processen också! Om du tränar jätte mycket kan det vara bra att i alla fall äta några portioner kolhydrater i veckan, fast inte vid varje måltid. Ät kolhydrater innan träning t ex en banan. Drick mycket vatten.

- Vila. Träna inte varje dag, då kommer det bli för mycket och du kommer tröttna. Pang säger det så kommer du vara tillbaka i dina gamla vanor.

- Var konsekvent. Följ allt detta och sätt gränser. Bryt inte ditt mönster genom att äta "bara en chokladkaka idag så tar jag igen det imorgon med träning" du kommer säkert tänka samma sak nästa dag.

Jag kommer lägga ut fler tips i nästa inlägg. Kom ihåg att tro på dig själv och överdriv inte med maten även om det låter extremt att sluta med kolhydrater om man vill gå ner. Du ska äta mycket och känna dig mätt ändå! Ät mycket grönsaker och mycket kött/fisk/kyckling etc lägg till en mellanmål om det behövs. Bara för att du slutar med kolhydrater vill man inte att man ska få ätstörningar! Jag kör på GI-metoden men lyssna på din kropp, bara för att detta funkar för mig behöver det inte funka för dig. Nu ska jag städa (städläxa) wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0