Tur i oturen

Tjaaa, igår hände det lite olika saker. Jag har hittat en prao btw, men orkar inte praoa det är så tråkigt vill plugga men jag kan typ inte plugga så allt är bara fucked up!!! IG i matte here I come! Allstå shit, jag har världens ångest. Måste klara det. Jag ska klara det. Men det som bl a hände igår också var att jag ramlade och slog i svanskotan! Jag halkade i tvättstugetrappan, rakt upp i luften och bokstavligt talat studsade ner för trappan på två trappsteg rakt på svanskotan! Nu är jag typ invalid och kan inte ens böja mig ner. Jag får typ gå ner i spagat om jag ska ta upp något. Känner mig som Bella i Twilight.

Jag har haft otur på sistone. I lördags (glömde att berätta) så var jag påväg hem från stan. Jag gick och smsade med Johannes och samtidigt går jag förbi en brunn med galler. Rätt som det är så slänter jag till med handen och tappar mobilen på marken. Mobilen går sönder i olika delar (ni vet skalet ramlar av, batteriet ramlar ut). KRASCH låter det och sedan... plopp. Batterijäveln har ramlat i brunnen! Jag blev helt ställd och skrek OH MY GOD med handen för munnen. Jag såg typ ut som när Carrie i Sex and the City blev rånad på gatan. Jag böjde mig ner och kollade igenom brunnsgallret (då kunde jag böja mig ner) vet inte varför, reflex mässigt. Det var mörkt + att den hade ramlat ner i VATTEN = ingen idé att försöka fiska upp den. Pappa försöker få tag på ett nytt batteri nu men det visar sig vara skitsvårt att få tag på den som passar till min mobil! WHY?!?! Jag är världens klantarsel.


- Men jag får ta och säga att jag hade tur i oturen, för hela mobilen ramlade ju inte ner i brunnen. Och det var tur att jag inte i slog i huvudet när jag ramlade i trappan. Jag är trots allt en optimist i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0