God Jul



God Jul allihopa! Merry Christmas! Joyeux Noel! Yes it is christmas! Julafton är här
. Och hur känns det? Jag tror att julkänslan börjar bubbla där inne. Jag kommer ihåg när jag var liten och julen var så himla ja, stämningen var alltid på topp och jag kunde knappt somna dagen innan! Och när jag väl vaknade på morgonen var klockan sex, och man väntade hela morgonen och dagen på att Kalle Anka skulle börja så att man kunde få öppna sina presenter som låg under granen i det mysiga välpyntade vardagsrummet. Nu ser det lite annorlunda ut, granen står inte placerad i samma vardagsrum längre, julpyntning finns, men inte samma och de gamla hederliga möblerna är borta och istället finns det nya moderna. Man tror inte längre på att det är tomten som lägger paketen under granen och familjen är inte densamma, men ändå är det samma ansikten, nästan.


Nåväl, man kan ju inte sitta och klaga varje jul på att det inte är det samma som det var för två-tre år sedan. Nu är det jul och jag ska försöka strunta i alla bekymmer imorgon. Frossa lussebullar hela dagen och äta risgrynsgröt till frukost. Bara göra det jag känner för. No tears. No fights. Jag hoppas att denna julen blir bra, nu när julkänslan börjar komma upp till ytan. GOD JUL. Vi hörs på juldagen.

//Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0