Stockholm = Storstad?

Stockholm, en underbar stad! Jag älskar Stockholm och det kan jag ju inte ljuga om. Men är det verkligen en sådan stor stad? Om man tänker efter är Stockholm en ganska liten stad. När jag flög tillbaka till Sverige flög vi över Stockholm och när man ser från ovan ser staden såklart nästan ännu vackrare ut. Men så stor är den inte! Så är Göteborg då ännu mindre och Malmö? Pyttelitet? Det är ett stort land vi lever i med mycket yta, men det är inte så att vi utnyttjar det till fullo. Som i för sig är rätt bra för naturen kanske, men ändå. Vi lever i ett litet land i små städer!
Så egentligen fattar jag inte varför Nils, storstadspojken som han kallar sig själv för, gör så stor sak av att bo i en storstad! Jag har inte något emot honom på det sättet, jag gillar hans blogg och läser den ibland. Men överdriver han inte lite när han pratar om vilket tempo det är i Stockholm och blablabla! Såklart det är det, mer än i andra städer här i Sverige men han verkar i alla fall inte ha sett så mycket av världen. I Sverige bor det nio miljoner människor sammanlagt, medan staden Paris har nio miljoner invånare! Det är helt sjukt, hela Sverige i Paris. Världen är liten, eller så är det bara vi svenskar som säger det genom att vi bor i ett sådant litet land.
Men som sagt, om man utforskar världen mycket mer så förstår man hur litet Stockholm är jämfört med andra städer och platser! Så Nils, Stockholm är en underbar stad! Men du bör nog upptäcka världen mer innan du pladdrar på om småstadsfrisyrer och sådant. Och det är också okej att säga bajs, ibland. Man behöver inte göra så stor sak av saker även om det kanske är det han strävar efter!



Au Revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0